Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití Feldenkraisovy metody v ergoterapii
Švábenická, Michaela ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Klimošová, Sylva (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Michaela Švábenická Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Název bakalářské práce: Možnosti využití Feldenkraisovy metody v ergoterapii Abstrakt bakalářské práce: Při intervenci Feldenkraisovou metodou (FM) dochází pomocí uvědomění si těla a pohybu k navození procesu aktivního učení, který je zaměřen na dosažení funkční nezávislosti a požadované úrovně kvality života jedince. Totéž je i v zájmu ergoterapie, jež se věnuje právě otázkám soběstačnosti a schopnosti účastnit se činností smysluplných pro daného jedince. FM má široké spektrum využití, je možné ji aplikovat u osob různého věku, s rozličnými typy a stádii onemocnění a lze ji označit za neinvazivní metodu neuromodulace. Doposud však nebylo v ČR zaznamenáno využití FM ergoterapeutem. Cílem práce je zjistit, jak FM může pacientům pomoci z pohledu ergoterapie a odborně ji popsat skrze přehled a návrh vybraných prvků FM využitelných v ergoterapii a jejich aplikaci u heterogenní skupiny pacientů. Jedná se o kvalitativní výzkum založený na dobrovolné účasti čtyř diagnosticky odlišných probandů na osmi lekcích FM pod vedením certifikované lektorky a na opakovaném individuálně zaměřeném ergoterapeutickém hodnocení s využitím objektivních standardizovaných nástrojů (WHODAS 2.0, Box and Block Test) a...
Význam rozvíjení emoční inteligence na 1. stupni základních škol
Rázková, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice rozvíjení emoční inteligence na 1. stupni základní školy a klade si za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které jsou efektivní ve výchově k emoční inteligenci žáků. V teoretické části vymezuje pojmy, které souvisí s tématem práce, jako je emoční inteligence a její klíčové složky. Dále se zabývá výchovou k rozvoji emoční inteligence, která je nepřímo obsažena v kurikulu pro 1. stupeň základních škol. Cílem empirické části je pomocí kvalitativní metody, a to hloubkových rozhovorů, zodpovědět otázky jak přemýšlí učitelé nad pojmem emoční inteligence, jaké strategie a metody volí k rozvoji emoční inteligence a s jakými problémy se u toho potýkají. Empirická část také poskytne pohled do cizojazyčného materiálu určeného k rozvoji emoční inteligence. Klíčová slova Emoční inteligence, sebevědomí, sebeovládání, empatie, motivace, prosociální chování.
(Ne)tuctové stáří: Nenormativní stárnutí v České republice
Podzimková, Aneta Anne-Marie ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Jana (oponent)
Nenormativní stáří? Existují senioři a seniorky, kteří disponují nenormativní genderovou a sexuální identitou? Důvodem odmítaví reakce na podobné otázky (Dvořáková 2018) je převládající představa, že starší lidé jsou asexuální, genderovou identitu již nevyjednávají a otázka sexuality, sexuálního aktu a partnerství je jim zcela ‚neznámá'. Tato diplomová práce se snaží reagovat na tyto předsudečné představy o stáří. Teoretická část představuje koncept, který ve své práci, a na základě provedených rozhovor, definuji jako (ne)tuctového stáří. Analýza chce nabídnout vhled a porozumění stárnutí, do kterého se promítají životní volby, které senioři a seniorky volí s ohledem na jejich neheteronormativní genderovou a sexuální identitu. Specificky se práce věnuje nejen utváření nenormativních identit, či partnerství, ale také tomu, jak senioři a seniorky stáří prožívají. Klíčová slova Stáří, gender, sexualita, LGBT identity, nenormativita, sebeuvědomění, partnerství, prožívání stárnutí
Zkušenosti lektorů Feldenkraisovy metody s využitím skupinových lekcí Pohybem k sebeuvědomění u dětí
Nejdlová, Eliška ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Zkušenosti lektorů Feldenkraisovy metody s využitím skupinových lekcí Pohybem k sebeuvědomění u dětí Cíl: Cílem diplomové práce bylo zjištění a popsání možnosti využití skupinových lekcí Feldenkraisovy metody (FM) - Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement - ATM) u dětí a to skrze teoretické podklady a informace získané v rámci výzkumného šetření od mezinárodně certifikovaných lektorů/praktiků FM, kteří se zabývají dětskými skupinovými lekcemi FM. Metodika: Jedná se o teoretický kvalitativní výzkum fenomenologické pojetí, jenž má deskriptivně-analytický charakter. Potřebám studie nejlépe odpovídal přístup fenomenologického zkoumání, jehož hlavním cílem je popis a analýza zkušenosti získané v rámci specifického fenoménu (jevu, události, situace či procesu). Výzkumný vzorek tvořili mezinárodně certifikovaní praktici FM, kteří se zabývají nebo zabývali vedením dětských skupinových lekcí FM (ATM) nebo lekcí s principy FM. Výzkumné šetření probíhalo formou písemného dotazování s otevřenými otázkami. Získané materiály byly analyzovány v rámci tématické analýzy a následně interpretovány z pohledu jednotlivých témat. Výsledky: Diplomová práce se zabývala fenoménem skupinových lekcí Feldenkraisovy metody (FM) - Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement - ATM). Výsledky poukázaly...
Emoční inteligence
Jeřábková, Marie ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; černohorský, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou emoční inteligence a její důležitostí v zaměstnání, zejména pak u vedoucích pozic. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů jako jsou emoce, emoční inteligence, sebeuvědomění, sebeovládání, empatie a řízení vztahů. Praktická část se věnuje vyhodnocení výzkumného šetření. Výzkum byl zrealizován metodou dotazníkového šetření a subjekt výzkumu tvořily HR oddělení firem. Výzkum má za cíl zjistit, jestli je emoční inteligence hlavní faktor při výběru zaměstnanců na vedoucí pozice. Dále je také zjišťováno, zdali HR od-dělení měří a rozvíjí emoční inteligenci u současných pracovníků. Dílčím cílem práce je zjistit, jaké vlastnosti emoční inteligence jsou pro vedoucí pozice preferovány. Po sběru dat došlo k detailnímu vyhodnocení dotazníku a srovnání jeho výsledků s předpoklady.
Mindfulness
Holub, Kryštof ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Vich, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu mindfulness a je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část, vymezuje základní pojmy spojené s touto problematikou. Dále její vliv na základní funkce mysli, chování a fyziologii člověka. Také se zabývá integrací mindfulness na pracovišti a jejím vlivem na výkon, vztahy a well-being zaměstnanců. V praktické části se zkoumají volné asociace respondentů na téma mindfulness. K tomu používá práce princip mapování mysli, takzvaných mentálních map.
Seberozpoznání, vědomí sebe sama a kognitivní schopnosti u kytovců
Jachnická, Kristýna ; Šimková, Olga (vedoucí práce) ; Adamová, Dana (oponent)
Vědomí sebe sama u zvířat je v současnosti v oblasti kognitivních věd velmi diskutovaným tématem. Experimenty na behaviorální úrovni (zrcadlový test, referenční použití specifické části těla) většinou dokazují, že si zvířata dokáží uvědomit části vlastního těla. U kytovců (Cetacea) existuje velká experimentální evidence těchto typů testů a kytovci v nich prokazují, že si jsou schopni uvědomit hranice vlastního těla (self awareness). U kytovců se také vyskytuje mnoho komplexních kognitivních schopností, které mohou být predispozicí či provázet sebeuvědomění a prokazovat u kytovců uvědomování si svého vědomí (self consciousness). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam rozvíjení emoční inteligence na 1. stupni základních škol
Rázková, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice rozvíjení emoční inteligence na 1. stupni základní školy a klade si za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které jsou efektivní ve výchově k emoční inteligenci žáků. V teoretické části vymezuje pojmy, které souvisí s tématem práce, jako je emoční inteligence a její klíčové složky. Dále se zabývá výchovou k rozvoji emoční inteligence, která je nepřímo obsažena v kurikulu pro 1. stupeň základních škol. Cílem empirické části je pomocí kvalitativní metody, a to hloubkových rozhovorů, zodpovědět otázky jak přemýšlí učitelé nad pojmem emoční inteligence, jaké strategie a metody volí k rozvoji emoční inteligence a s jakými problémy se u toho potýkají. Empirická část také poskytne pohled do cizojazyčného materiálu určeného k rozvoji emoční inteligence. Klíčová slova Emoční inteligence, sebevědomí, sebeovládání, empatie, motivace, prosociální chování.
Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.